Met social webcare wordt de online klantenservice van uw bedrijf bedoeld. Iedereen kan op sociale media, blogs of een forum vragen of klachten plaatsen over uw bedrijf. Webcare is het actief zoeken naar deze opmerkingen in posts en berichten in de sociale media. Het geven van een adequaat antwoord op deze berichten behoort ook tot de social webcare. Er wordt tegenwoordig zelfs software ingezet om deze berichten op te sporen.

Klanten nemen contact met u op via internet

Internet neemt een steeds grotere plaats in in ons leven. Vandaar ook dat het logisch is dat klanten van uw bedrijf via internet contact met u opnemen bij vragen of klachten. Daarbij is de verwachting dat ze snel geholpen zullen worden. Door snel en deskundig te reageren op de vragen van uw klant zult u de reputatie van uw bedrijf beter maken. Dit zal op den duur ook weer nieuwe klanten aantrekken.

Tools voor uw webcare

Er zijn diverse tools op de markt die het u makkelijk maken de social webcare van uw bedrijf te regelen. Door het gebruik van deze tools wordt u op de hoogte gehouden van de conversaties die er op internet gehouden worden over uw bedrijf. U kunt daar dan actief aan deelnemen. Eventuele klachten en vragen kunnen direct behandeld worden. Dit versterkt uw imago als bedrijf. U kunt er ook voor kiezen een bedrijf in te huren die de social webcare van u overneemt en namens uw bedrijf deelnemen aan de conversaties op de social media.

Maak optimaal gebruik van social media

Social media zijn niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Vrijwel iedereen die zich op het internet begeeft is op zijn minst lid van één sociaal netwerk. Facebook is verreweg het populairst, maar er zijn er meer. Denk aan Twitter, LinkedIn en Instagram. Deze social media kunt u inzetten om uw onderneming onder de aandacht te brengen van bezoekers van deze sociale media. Het een social media pakket bij een online marketing bureau kunt u eenvoudig en snel resultaat bereiken.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *